Vervolg

25 mei 2018 - Voorschoten, Nederland

Begin van onze echte tocht...begint bij kasteel “Bouzov”. Bij wat navraag bij de eigenaar in onze translate app konde we gelukkig hier veilig onze auto achterlaten. Een start om gelijk maar even wakker van te worden, klimmen, klimmen en ..... klimmen. 🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️ Wel door een prachtig landschap,prima wegen en een uitstekende bewegwijzering. 👍👍👍 Zelf de Tsjechen weten hoe ze dit moeten doen. s’avond aangekomen op onze overnachtingsplek in Olomouc , mooie stad met mooie oude gebouwen en leuke terrassen. 🍷🍷🍷🍷 Dit was een verademing bij hetgeen wat we tot nu toe hebben gezien in die kleine dorpjes. Donderdag een pittige dag richting Hranice langs de rivier de “Bevac” .  De hele dag een stevige en soms stormachtige tegenwind. 😝😝 Om 17.00uur aangekomen in ons eenvoudige pensioen, waar de eigenaar totaal geen woordje Engels sprak, zelfs zo erg dat we tot 2x een witte wijn bestelde en helaas 2 bier voorgeschoteld kregen. 🍺🍺 Na een heerlijke nacht onze reis vervolgd richting “Novy Jicin”, een korte maar zeer uitdagende etappe. Helaas gaf onze navigatie aan dat we bij de laatste bocht rechtsaf moesten. We zagen alleen maar kiezelstenen en een flinke weg omhoog. En je bent Nederlander of niet, dus 800 meter met bagage geklommen naar de top waar gelukkig met veel gesputter aan het eind ons mooie hotel inzicht kwam. Met de nadruk op “we luisteren nooit meer naar die Miep van de navigatie”. 🧐

Morgen een korte etappe naar Stramberk !

1. Tillie:
    Lieve Judith en Coen,
    Ik vind het nu al een prachtig reisverslag. Ik denk dat het allemaal heel indrukwekkend is.
    Geniet er van.
  2. Wilma:
    25 mei 2018
    Pffff...dat is flink trappen, zelfs op een elektrische fiets. Maar klinkt wel heel (ont)spannend allemaal 😘
  3. Nelleke:
    25 mei 2018
    Kunnen jullie wel zo’n klimmetje 😇
    Klinkt allemaal leuk hoor! 😍
  4. Jacq. Mark Mirte en Bente:
    25 mei 2018
    Mooi verhaal met leuke,spannende en hele actieve pittige gebeurtenissen . Biertje ook niet verkeerd toch👍🙄😜🍻
    Veel plezier😘
  5. Floor:
    27 mei 2018
    Super leuk om te lezen.
    Geniet ervan maar dat doen jullie volop. Echt een mooie bijzondere fietsvakantie. Liefs xx van ons
  6. Artie, Ben en Mireille:
    29 mei 2018
    Nou Coen en Judith.
    Wij (Artie en Ben) hebben jullie belevenissen van de afgelopen dagen weer gelezen. Ooit zijn wij ook zo in Treffen aangekomen. Zomaar op de bonnevooin een klein weggetje ingeslagen om vervolgens terecht te komen op een hele smalle zand/grindweg omhoog met minstens 35 bochten. Niet wetende wat we tegen kwamen en waar we terecht zouden komen. Uiteindelijk in een paradijsje! Dus...wie weet op wat voor een mooie plekjes jullie nog komen. Veel plezier tijdens deze trip